دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۸۶ - ۰۴:۲۹
۰ نفر

آزاده مختاری: ربایندگان مرد جوان وقتی متوجه شدند ماجرا به پلیس گزارش شده است، تهدید به مرگ گروگان کردند، اما عملیات روانشناسانه پلیس آنها را متقاعد کرد گروگان خود را آزاد کنند.

ظهر جمعه گذشته، مرد میانسالی سراسیمه و پریشان به کلانتری 160 خزانه رفت تا از پلیس بخواهد ربایندگان پسرش را دستگیر کنند. این مرددرحالی‌که ازشدت ناراحتی بر سر و صورتش می‌کوبید در نخستین بازجویی‌ها به مأموران پلیس گفت: چند ماه قبل یکی از پسرانم به خاطر اختلاف مالی با چند نفر درگیر شد، بعد از این ماجرا، آنها که افراد بسیار کینه توزی بودند، هر روز به بهانه‌ای جلوی خانه ما آشوب به پا می‌کردند، سرانجام برای فرار ازمزاحمت‌های آنها، خانه‌مان را فروختیم و تصمیم گرفتیم به منطقه خزانه اثاث کشی کنیم.

ساعاتی قبل در حال اسباب کشی به خانه جدید بودیم که متوجه موتور‌سواری شدیم که ما را تعقیب می‌کرد، زمان زیادی نگذشته بود که ناگهان 7 مرد که سوار بر2 خودروی پژو و پراید بودند با چاقو وقمه به ما حمله ور شده و پسرم را ربودند.

سرهنگ مرتضی مرادی - رئیس کلانتری160 خزانه - با اعلام این خبر به همشهری گفت: با گزارش این ماجرا، با دستور محمد حسین شاملو - بازپرس شعبه یکم دادسرای جنایی تهران - عملیات پلیسی برای ردزنی آدم ربایان آغازشد. در حالی که کارآگاهان پلیس سرگرم ردزنی خانه‌ای بودند که جوان ربوده شده در آن نگهداری می‌شد، ربایندگان در تماسی با پدرگروگان مدعی شدند اگر برادر این جوان تحویل آنها نشود، گروگان خود را به قتل می‌رسانند.

سرهنگ مرادی در ادامه گفت: با افزایش تهدیدها، پاتوق‌های ربایندگان تحت کنترل قرار گرفت و درعملیاتی تخصصی، موتور سوار تعقیب‌کننده دستگیر شد.

با بازداشت این متهم همدستان وی که متوجه ماجرا شده بودند بار دیگر با پدر گروگان خود تماس گرفته و به وی گفتند دیگر فرزندش را زنده نخواهد دید، در این مرحله مأموران پلیس که جان گروگان را در خطر می‌دیدند، با روش‌های روانشناسانه در تماس‌های متعدد به گفت‌وگو با گروگانگیران پرداختند و سرانجام آنها را متقاعد کردند گروگان خود را آزاد کنند.

وی افزود: شامگاه روز شنبه، بعد از گذشت 30 ساعت از گروگانگیری، جوان ربوده شده در خیابان فداییان‌اسلام آزاد شد. وقتی کارآگاهان در محل حاضرشدند مرد جوان با دیدن مأموران از شدت ضعف و جراحات چاقو از حال رفت.

جوان ربوده شده بعد از رهایی به کارآگاهان گفت: آدم ربایان بعد از ربودنم من را به خانه‌ای در جنوب تهران  انتقال داده و گرسنه و تشنه مورد شکنجه قرار دادند.

بازپرس محمد حسین شاملو که تحقیقات پلیسی این پرونده تحت نظر او انجام گرفته است درخصوص انگیزه آدم ربایی گفت: ماجرای آدم ربایی به خاطر نزاعی خونین رقم خورده که چند ماه قبل بین برادر جوان ربوده شده و ربایندگان صورت گرفته است، بعد از این ماجرا برادر جوان گروگان ناپدید شده و به این ترتیب این آدم ربایی با انگیزه گروکشی صورت گرفته است.

کد خبر 41089

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز